vineri, 29 aprilie 2011

Caracterizarea lui Mihai Viteazul

Naratiunea "Mihai Viteazul" face parte din volumul "Romanii supt Mihai-Voievod Viteazul" al lui Nicolae Balcescu.Din fragmentul prezentat se desprinde figura lui Mihai Viteazul,ban al Craiovei,personajul principal al intregii opere.
In vremuri grele,ban al Craiovei era Mihai Viteazul,fiu al lui Patrascu voievod.Tot de aici,desprindem portretul lui Mihai Viteazul,cu insistenta asupra trasaturilor morale.Pentru credinta in Dumnezeu,dragostea pentru patrie,sinceritate,darnicie si statornicie,Mihai Viteazul este iubit de catre popor.Alexandru voda hotaraste sa-i ia viata,fiind invidios pe calitatiile acestuia.Mihai Viteazul afla ce i s-a pus la cale si fuge la Constantinopol.Este prins de oamenii lui Alexandru voda si adus la Bucuresti,unde este intemnitat.Alexandru voda ii grabeste executia,de teama ca poporul sa nu se revolte.Calaul,care initial trebuia sa-i ia viata,nu poate savarsi gestul;arunca satarul si fuge in multime.Oamenii au considerat aceasta intamplare ca pe un semn de la Dumnezeu,care a dorit sa-l tina in viata.
Autorul,Nicolae Balcescu,foloseste ca mijloace de caracterizarea atat caracterizarea directa,cat si pe cea indirecta.El este descris fizic ca fiind "un barbat ales si vestit si laudat pentru frumusetea trupului sau",insa autorul ii accentueaza trasaturile morale:"credinta in Dumnezeu","dragostea catre patrie","ingaduiala catre cei asemenea","sinceritatea,statornicia si darnicia ce impodobeau mult laudatul sau caracter","sfatul lui cel drept si priceput","cuvantul lui bun si imbielsugat","razbunatorul atat de mult dorit si asteptat".Numele personajului,Mihai VITEAZUL",sugereaza curajul,determinand o atitudine de admiratie si respect din partea cititorului.
Mihai Viteazul a fost o personalitate emblematica a poporului roman,ce a marcat trecutul istoric.El a fost primul domnitor care a reusit,pentru putin timp,sa uneasca Transilvania,Tara Romaneasca si Moldova,formand-se prima unire a principatelor romane.

Nota*:in anumite citate cuvintele au forma veche,specifica secolului in care a trait autorul,Nicolae Balcescu.

84 de comentarii:

  1. asta nu e caracterizare e povestirea

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are putina caracterizare

      Ștergere
    2. da mai degraba este povestire decat caracterizare

      Ștergere
    3. e chiar caracterizare !!! sunteti prosti daca credeti ca este povestire !!!voi nu invatati deloc???

      Ștergere
    4. ma cac in gura voastra!

      Ștergere
    5. normala da nui cemi trebuie

      Ștergere
    6. aceasta scriere este POVESTIRE dar nu CARACTERIZARE

      Ștergere
    7. E caracterizare, idioţilor . :-j

      Ștergere
  2. Pentru cei care critica, ba prostilor de ce va vaitati voi ati cautat in primul rand, omul asta a facut ceva ce voi nu puteati face intr-un milion de ani asa ca daca nu va place faceti-va propia caracterizare

    RăspundeţiȘtergere
  3. mah e destul de bine...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am luat 10 la compunere

      Ștergere
    2. eu am de facut Caracterizarea lui Mihai vitezul si eu am copiat asta.E bun oare?

      Ștergere
  4. ba e buna compunare am luat 10 la ia

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum sa stii sa faci o caracterizare daca nici nu stii sa scrii

      Ștergere
    2. ,,ia" un sfat...MAI TRECI PE LA SCOALA

      Ștergere
    3. Este foarte frumoasa si foarte buna !!! Am luat nota 10 pe ea cum zice anonim MAI TRECETI PE LA SCOALA !!!! :D :)) Compunerea esete excelenta , foarte frumoasa si e CARACTERIZARE !!!! Superba !!!! :*

      Ștergere
  5. ba nu va convine nu o mai faceti

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact!!! nu va convine nu o faceti !! si PUNCT (.)

      Ștergere
  6. aceasta nu este o caracterizare este un mic portret foarte bun ! :)

    RăspundeţiȘtergere
  7. asta nu e caracterizare! e povestire

    RăspundeţiȘtergere
  8. cei care critica , daca tot nu e bine de ce nu ati facut singuri caracterizarea si ati cautat pe net ;eu am copiat si a fost foarte bine .

    RăspundeţiȘtergere
  9. daca nu va convine de ce nu postati voi caracterizarea potrivita

    RăspundeţiȘtergere
  10. ce faci anonima 10 mai ? :)

    RăspundeţiȘtergere
  11. mah mie mi s-a parut foarte buna sunt sigur ca voi lua o nota mare pe ea. Mz pt ajutor:)

    RăspundeţiȘtergere
  12. Ma toti care ati criticat-o sunteti PROSI pt.ca sincer pe mine m-a ajutat fffffff.mult!!!!!
    BRAVO!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi, "prosi" poate prosti si e faorte nu ffff fff-urile tale pot fi laute ca fuck.Invata sa scrii analfabetule!!!!!!

      Ștergere
    2. Foarte* scuze de greseala.Eram grabit.la si cu luate.

      Ștergere
    3. Anonimule,daca te lauzi ca altii sunt analfabeti,uitete la tine.

      Ștergere
    4. Ano, te rog, treci şi tu mă pe la şcoală şi nu mai critica oamenii! Vezi-ţi de abecedarul tău . :*

      Ștergere
    5. Bravo esti preferatul meu care ai scris aceasta caracterizare am luat 10* multumesc mult :*

      Ștergere
    6. Băă mai treceţi pe la şcoală şi învăţaţi să folosiţi diacritice la tastatură. Şi să vă uitaţi peste greşelile voastre înainte să publicaţi. Vă sfătuieşte cald o fetiţă, un pui de litoral :)))))

      Ștergere
  13. am luat 1o...multumiri celui care a scris

    RăspundeţiȘtergere
  14. e buna chiar daca seamana cu o povestire

    RăspundeţiȘtergere
  15. aici nu este caracterizarea lui mihai viteazul aici este (mihai viteazul de nicolae balcescu )o descriere a unei descrieri

    RăspundeţiȘtergere
  16. mie imi place si este minunat

    RăspundeţiȘtergere
  17. Integral, este un fel de inflorire a povestii(ce o fii)
    Eu as da un 8 daca as fii profesor/a pentru ca lipsesc mari parti din ea.totusi, ca si un profesor/a as da 10 fiindca mi-ar fii lene sa judec mai mult.Deci.....bafta!Eu risc :D

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totusi, are argumente "tari" care il ridica la 9...Tot eu sunt ca mai sus

      Ștergere
    2. dar are si cateva repetitii si este mai mult o povestire......ar marita un 8 25.........

      Ștergere
  18. Teasi sfatui sa faci mai multa caracterizare si mai putina povestire.
    Dar este foarte bine scris.
    Feliciratri :)

    RăspundeţiȘtergere
  19. sunt catva repetiti suparatoare si c-am multa povestire!! oricum am vrut sa ma inspir putin si am reusit!!Oricum e bine ca macar te-ai straduit ca unii nici asta nu fac! vin aici si copie "caracterizarea" ta

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. *sunt cateva repetitii suparatoare !! sc pentru greseli

      Ștergere
  20. asta e mai mult povestire,care contine si o caracterizare...

    RăspundeţiȘtergere
  21. Nu imi place.Eu cautam alceva nu asta.Asta este o porcarie.

    RăspundeţiȘtergere
  22. da nici mie nu imi place

    RăspundeţiȘtergere
  23. Caracterizarea e destul de buna nu ce zic altii.Daca vreti sa stiti caracterizarea reprezinta procedeul prin care stabilim pozitia personajului in opera,trasaturile fizice si morale,relatiile cu celelalte personaje si atitudinea scriitorului fata de el. :P in toate privintele caracterizarea e buna

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai ce desteapt/a ai fost la scoala scz ai dreptate

      Ștergere
    2. Asta e mai mult povestire,dar in fine tot ce mi trebuie am in caiet Nu pe net ...

      Ștergere
  24. sunteti prosti daca credeti ca e portret am o intrebare ATI MAI TRECUT PE LA SCOALA? aaaa stai umpic prosti nu invata!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma cac in gura lu mata!

      Ștergere
    2. Prost/a Esti u Nu noi ,daca erai asa desteapta Nu Intrai pe net sa cauti caracterizare

      Ștergere
  25. pagameas PULA intata natia voastra de comentaarii.

    RăspundeţiȘtergere
  26. cei care au scris ca este o povestire ma fut in toata familia lor

    RăspundeţiȘtergere
  27. foarte frumos ! este foarte buna aceasta caracterizare! BRAVO TIE,FELICITARI !!!

    RăspundeţiȘtergere
  28. am luat un zece . Bine ca diriginta nu a vazut ca am luat de pe Google.

    RăspundeţiȘtergere
  29. ce porcarieeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  30. ba, nu va mai certati !!! e foarte buna , BRAVO!!!

    RăspundeţiȘtergere
  31. Voi nu face-ti diferenta dintre o caracterizare si o povestire?

    RăspundeţiȘtergere
  32. Este foarte buna ce sa mai zic eu as da un 10 BRAVO si la mai "MARE"

    RăspundeţiȘtergere
  33. e adevarat ca e caracterizare nota 10+ !!!!

    RăspundeţiȘtergere
  34. Elevii din ziua de azi..

    RăspundeţiȘtergere
  35. Si sa ii fut pe toti care spun ca asta nu e caracterizare mai invitati si voi ma retardatilor

    RăspundeţiȘtergere
  36. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere
  37. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere